Tuesday, July 26, 2005

Datorabstinens
Hemma hos Jan på kvällarna så är det bokläsning som erbjuds som underhållning, ej att förakta, men jag vill ha mer att göra. Så lösningen är att slänga sig upp på en lånad mountain bike pinna iväg längs med gator och backar till Indian rock park eller Mortar rock park. Där erbjuds begränsat med bouldering med lite för svåra problem. "Parkerna" är inte särskilt stora, kanske tre till fyra tomter till ytan, men de har en del boulderbar klippa.

Det känns dock som bra träning för fingrarna och armarna. Sen att man blir sopad under mattan av marijuanarökande bouldrare (de finns över hela världen och är alltid sjukt bra) får jag leva med.

Boende
Jag tror inte det är svårt, bara man bestämmer sig. Om jag inte har något från första augusti så är det nog dags att göra en undersökning av hjärnan. :)

Vädret
Många känner till den amerikanska traditionen av att ha för mycket luftkonditionering på under sommaren. Här på Environmental Energy Technology så har vi tejpat lite packtejp för inblåset i hopp om att få en lagom inomhustemperatur, men jag tog ändå med mig en långärmad tröja idag.

Vad har detta med vädret att göra? Jo, det är samma ute!?! Solen skiner varmt och skönt, men en kall havsvind kyler ner en direkt man inte står i lä. Man borde ha shorts och t-shirt, men det blir långbyxor och tröja.

Variationerna hittills har varit huruvida man ser 95% av San Fransisco eller om större delen är täkt i moln. Inne i bukten så har vi sol hela tiden :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home