Wednesday, February 27, 2008


Cody avklarat!
Jag överlevde helgens utflykt till Cody. Helt fantastiska
naturupplevelser, men jag måste erkänna att jag inte kan
minnas att det någonsin varit kul att ha genomsura vantar
när temperaturen kryper ner mot fryspunkten på slutet av
eftermiddagen... :)

Min kamera åt upp alla batterier jag stoppade i så det blev
nästan inga bilder, jag hoppas på att Pauls kamera har några
guldkorn i sig som jag kan dela med mig av.

I princip fungerade varje dag så att man gick runt i skogen
i två timmar tills man hittade till den genomfrusna flod man skulle
ta sig upp längs. Klättrade några branta vattenfall och sedan gick
tillbaka samma väg. Hemvandringen gick oftast mycket fortare
då det var nerför och man viste var man skulle. Området som ligger
strax öster om Yellowstone uppe i Wyomming var inte exploaterat, mycket få stigar (förutom djurstigarna som gick överallt) och i
princip inga markeringar. Väldigt lite folk, och de få som vi stötte på kom utifrån (ett par britter t.ex.).

Nästa år skall vi vara bättre i form, både vad avser isklättring och hajking (och fler än fyra par handskar per person :-).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home