Monday, February 27, 2006

Promenad från Lafayette
Lördagen fick prognos att vara sista soldagen på ett tag, detta ledde turligt nog till härlig uteaktivitet: Åka BART till LaFayette (en liten förort inåt landet) och sedan gå hem genom parker och på andra stigar. Det kändes rimligt att (till slut) leka med GPSen som Henrik gav mig i present när han var och hälsade på. Nedan syns spåret från LaFayette BART station till Inspiration point som ligger i Berkeley. Från Inspiration point till Annica så blev det inget GPSande (slut på batterier) men det syns att det är en bit det också.

Totalsträckan blev över 20 miles (32 km, lite längre för mig som måste ta mig fram och tillbaka från Annica också) och mot alla odds fungerade faktiskt benen redan på söndagen. Jag orkar inte kommentera/retuschera bilderna från promenaden, men de funkar ändå!
Edit: Nu har jag även fått upp höjdkurvan för den uppmätta sträckan. Finns under länken precis här ovanför (den med bilderna).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home