Sunday, December 11, 2005

Lussekatter och mjölk
Julstämningen är inte riktigt allomfattnade här i soliga kalifornien. Det där med regnig vinter känns lite överskattat, men det är väl kontrasten mellan regna ibland och regna aldrig som är konstig för lokalbefolkningen som överdramatiserar nederbörden under vintern.

Idag blev det lite lussekatter iallafall. Jag fick saffran och torrjäst och sen var det bara att gå och köpa ut resten (inklusive exklusiv degbunke). ICAkuriren stod för recept (mitt gamla med kesella kändes tveksamt då jag inte vet vad kesella heter på engelska).

Glögg hade varit gått. Det är inte helt varmt i lägenheten nu. Men framplockandet av elektriska filten har gjort det mycket mysigt att krypa ner i sängen på kvällen, man måste bara komma ihåg att slå av den innan man somnar.

Fortfarande ingen biljett hem. Jag är lite inne på att köpa en och låta LBL se till att alla papper kommer till mig i tid istället för att sitta och vänta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home