Wednesday, December 14, 2005

Nytt jobb
När jag slutade doktorera på Ångström så fortsatte jag göra samma saker och fortsatte få mer pengar. Det fungerade smidigt, ca ett formulär att signera. Nu händer samma grej igen, jag fortsätter göra samma sak, men det är driva upp och driva ner med pappersarbete. Nja, egentligen inte så mycket, men det känns extra mycket då jobbansökan och visumansökan kommer samtidigt. Japp, jag söker mitt jobb (skriver CV och presenterar bevis för att jag är doktor, Mike fick skriva en arbetsbeskrivning som jag inte sett).

Inte för att alla papper är klara, men idag skrev jag på anställningserbjudandet, mitt nya jobb är Energy/Env Policy Analyst Post Doc. Jag vet inte riktigt vad mitt gamla jobb var, eller om det var ett jobb (jag minns någon formulering om att LBNL inte anställde mig men gav mig pengar). Men nu vet jag vad mitt jobb heter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home