Thursday, April 13, 2006

Svettregn?
Min ryggsäck har blivit genomsur en hel del på siståne. Den får givetvis torka inomhus. Men den börjar lukta skunk, eller snarare en sur svettdoft. Genomsur leder till sur svett? Jag vet inte hur det funkar men jag är inte helt nöjd. Skorna blir blöta de också, skall jag förvänta mig samma beteende där? Att vissa klätterskor luktar skunk har jag inga problem att acceptera, men att mina vardagsdojjor skall lukta surt av att ha använts när det regnar känns orättvist.

Jag är inte helt berädd att acceptera förklaringen att det är människor som är uppe och springer på molnen och svettas regnet här, ej heller att flygande spagettimonstret har svett på sina nudliga tentakler. Varför är faktiskt inte riktigt lika viktigt som en handlingsplan just nu. En vända i tvättmaskinen står på tur. Nyinköp av ryggsäck är inte heller helt orimligt (låter kanske drastiskt, men ändå), förhoppningsvis kan Torbjörn köpa ut åt mig på MEC när jag kommer till Toronto helgen efter påsk, mmm MEC alpineelite 30 verkar smaskig. Jag är ju mycket nöjd med min stora MEC-säck, speciellt att den inte luktar svett.

Uppdatering:Tvätten gjorde susen. Tror jag, vi får se när den torkar. Jag skall också förtydliga att det inte var där jag haft klätterskorna det luktade surt, o nej, inne i huvudfacket luktade det tårta, det var på utsidan, speciellt ovanpå toppfacket. Och där förvaras inga klätterskor. (Klätterskorna luktade också skunk men har inte dekontaminerats på två tvättar, men opåverkade är de inte heller så jag har god förhoppning om att jag kommer kunna kasta dem snart ;-).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home