Tuesday, May 13, 2008


Snake dike - ouppklarad led
Jag kom hem vid 10-tiden lördag kväll utan att ha klarat Snake dike. Vi läste fel på en skylt på morgonen när vi hajkade in till klippan. Detta, och svårigheter att navigera stiglösa territoriet i närheten av klippan gjorde att vi inte kom fram förrens kl 12 (två timmar senare än planerat).

Jag ledde första replängden, men hade glömt hur det var att klättra granit. Att det inte finns något annat än friktion att hålla sig i är ganska ovant. Efter en hel del tvekan och lite kilande fram och tillbaka för att sätta i mer säkringar tog jag mig förbi värsta delen och Paul kom upp efter mig. Men det tog oss en timme vilket var söligt. En lika jobbig replängd och 6 lättare kvar, men även om det bara tagit tre timmar så skulle vi inte varit tillbaka vid bilen innan åtta/nio. Så vi satt vid första ankaret och njöt av utsikten ett bra tag innan vi tog oss hem samma väg som vi kom.

Lite bilder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home