Friday, August 05, 2005

Äntligen hemma
För första gången sedan i december så bor jag hemma hos mig igen. Känns lite ovant, jag har inte sovit så bra.

Adressen är
Jacob Jonsson
1513 Walnut street, apt #4
Berkeley, CA, 94709
USA

Telefon hem är
510 845 9804
ring säkrast 16.30, då är klockan 0730 här och jag har nog stigit upp (jag borde iallafall stigit upp) men har knappast hunnit till jobbet.

Det var en intensiv kväll igår med besök hos IKEA för inköp av sängkläder, krukväxter och andra husgeråd (lite i onödan då nästan allt fanns). Uppackandet av mina kartonger och ryggsäckar tog resten av kvällen och blev inte riktigt klart.

Jag hade ju stressat igenom inspektionen och inbillat mig att det skulle vara ganska sunkigt så jag blev glatt överaskad när jag såg hur det såg ut.

Helt ensam är jag dock inte, några gosedjur är på plats.

Negativt
Tänkte ringa och köpa datordelar på postorder idag, men företaget (Newegg) tillåter inte att man använder svenskt kreditkort. Konkurrenternas nätbutiker känns så rappliga så jag klarade inte av att hitta något i dem, kanske får göra ett försök till.

Att skaffa amerikanskt kontokort är ett projekt jag drivit från dag 3, men mitt social security number har inte dykt upp ännu så det blir inget bankkonto ännu.

1 Comments:

At 4:55 AM, Blogger Ärïk said...

Skönt att ha ett hem att slå sig ner i! Det kommer att kännas bättre om några dagar. Jag lovar!

Kram på dig!

 

Post a Comment

<< Home