Wednesday, May 09, 2007

Hitta på själv eller stjäla?
Nix, det är inte ett forskningsdilemma jag står inför, jag har jättehögt i tak på mitt kontor (ibland kryper jag ner och sover under skrivbordet, eller skulle vilja iallafall) så det är lätt att hitta på saker som ser ut som forskning. Mitt stöldbegär kommer från bristen på innehåll i min blog. En vän till Lemursidan, Henrik Johansson, driver en ambitiös blog om livet i Livermore (känt för Lawrence Livermore National Laboratory, tre ord är samma som i namnet på stället där jag jobbar).

Här är en länk till hans resor i Kalifornien och eskapader ner i Grand Canyon, minst lika spännande och fantastiskt mycket bättre bloggat än om jag gjort det själv:
http://livermore2007.blogspot.com/2007/05/sndag-ner-i-grand-canyon.html

Observera att detta bara är Henriks övningsblog, han skall göra en spännande utflykt nästa år och då skall han blogga på riktigt. :)

Om jag ville gnälla
så skulle jag säga "det händer ju inget". Och det är detta som leder till saknaden av innehåll på bloggen. Men som Pet Shop Boys en gång så klokt sjöng, "We were never being bored, because we were never being boring", så är det upp till mig att hitta på roliga saker att göra. Jag har hämtat mig efter en sträckning i handleden och börjar klättra på rimlig nivå igen men jag har inte haft möjlighet att klättra ute på siståne och min ukrainske idol Vlad klättrar med en annan partner just nu. Vädret är fantastiskt och jag tar mig med mountainbike upp i kullarna här i närheten och beundrar utsikten.

Jobbet går också bra, jag försöker bli klar med ett konferensbidrag så jag får åka hela vägen till San Diego i sommar! Det blir inte så bra forskning, men metoderna är användbara och att jag plitar ner allt nu ger mig en bra start till mitt nästa mästerverk (in my dreams). Min taktik är att lösa ett ganska ointressant problem som uppvärming/träning och sedan göra ett bättre jobb på det riktiga problemet. Jag har inte sett något i min arbetsbeskrivning som antyder att detta skulle vara tjänstefel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home