Friday, January 16, 2009

Ny adress: 1555 Oxford st apt 305
Igår skrev jag på kontrakt för ny hyreslägenhet. Jag är mycket nöjd och mer bilder borde komma någon gång mot slutet på februari (inträde i nya 1 feb utflyttning ur gamla senast 16e feb). Det är ett diagonalt kvarter bort från där jag bor nu, men i riktigt hyreshus, på tredje våningen med utsikt över bukten (och kvällssol vilket jag egentligen inte gillar, men style over substance får gälla den här gången).

Google streetview visar det i princip rosa huset i sin glans. Pelaren med små små fönster är trapphuset och till direkt vänster om det på översta våningen kommer jag bo. (Inte bakom palmen, utan på andra sidan trapphuset).

Den är dock omöblerad så februarilönen kommer nog gå till att köpa möbler i snabb takt, som tur är har jag Michelle som kan lösa alla inredningsproblem (jag har en klar bild av vad jag vill ha var, men exakt vad det skall vara för möbler får nog hon reda ut). :)

Tror ni mig inte? Kom och hälsa på (tidigast i mars)

3 Comments:

At 12:32 AM, Blogger Henrik said...

Grattis! Glöm inte att ta med din IEEE Lifetime Achievement Award!

 
At 9:24 AM, Blogger Jacob said...

Men vad skall jag ersätta den med?!? Paniken närmar sig

 
At 5:04 AM, Blogger Calle said...

Kul grej:

När jag gick in på sidan där man kan skriva kommentarer (jag tänkte kommentera Jacobs nya bostad) så fick jag en varningsruta med texten: "Den här sidan visar objekt som inte är tillförlitliga." Och så fick jag klicka JA eller NEJ på frågan om jag ville tillåta de icke tillförlitliga elementen.
Eftersom det är fredag och jag var sugen på lite "vardagsedge" så klickade jag JA. Och jag föll genast ihop på golvet och vred mig i skrattkramper när jag fick se vilket otillförlitligt element som nu visade sin nuna på webbsidan.


Henrik! Bilden på Henrik var det som dök upp!

Eh, ja, det tyckte jag var kul i alla fall. Kan vara lunchkomans fel.
:-)

 

Post a Comment

<< Home