Monday, August 08, 2005

En helg i egen bostad

En hel del shoppande på basmatvaror, husgeråd och lite bouldering prydde helgen. Avslutningen var dock mycket sympatisk, speciellt för en som var med och arrangerade BioJ i forna dar. En kollega ordnade utomhusbio, i trädgården men ändock helt fritt från husel. Två 6V golfbilsbatterier seriekopplades och via 600W transformator drev de glatt både DVD-spelare, förstärkare och projektor i mer än två timmar. Härligt på många sätt och vis. Det var mörkt vid åtta på kvällen och det var ganska kallt (jag var en av de få som överlevde utan täckjacka och mössa (försöker vara svensk viking ;) )

Personnummer

Mitt personliga nummer hade fastnat i kvarnarna på grund av min dåliga vana att ha mellannamnet först (och tilltalsnamnet i mitten). Förhoppningsvis kan jag reda ut detta nere på kontoret i eftermiddag. Livet kommer bli mycket bättre om jag får en bank jag kan jobba med här, stor abstinens på hemdatorfronten.

2 Comments:

At 2:09 PM, Blogger Erika said...

ÅÅH, det där är ett elände!! Med namnordningen, vi är en hel familj av "felaktiga" personer, både jag och Mathias använder vårt andra namn (jag har dessutom ett 3dje namn) som tilltalsnamn och hade dessutom den dåliga smaken att ställa till det på samma sätt för vår dotter. Nåväl, jag är registrerad som båda mina två första namn som ett "dubbelnamn" här i det amerikanska samhället. Och jag har dessutom dubbla efternamn!! Det ska inte vara lätt...

 
At 9:04 AM, Blogger Jacob said...

Jag upplever dock inte någon Kafka-stämning. Det är fel men går att rätta till. I min mörkaste fantasi så var det bara en sak som gällde: Lämna landet och flyg in med en ny I-94 :)

 

Post a Comment

<< Home