Wednesday, April 19, 2006

Cykeltur
I lördags så var planen att cykla på Angel Island, en stor ö som ligger i bukten. På grund av dåligt väder var det bara jag och Annica som dök upp så vi sparade ön till senare och anföll plan B: Att cykla över Golden gate och ta en tur i Marin Headlands. Själv så tycker jag att man lika gärna kan vara vid en ocean om man skall utsätta sig för dåligt väder... Bla bla bla, lite bilder istället kanske?



Jacob på bron. Man är väl separerad från bilarna som cyklist eller fotgängare.




Tur nog klarnade det lite och man kunde se bron.



En liten fyr som leder in fartygen genom porten. Japp Golden gate är ju själva porten in i bukten, men man tänker mest på bron när man hör uttrycket. Nu var det mer Green Gate dock.




Inspirerad av att nyligen ha läst Heinleins Green Hill's of Earth så kunde jag inte låta bli att bränna några bitar på de gröna kullar vi cyklade på.

We pray for one last landing
On the globe that gave us birth;
Let us rest our eyes on fleecy skies
And the cool, green hills of Earth.

Kul kuriosa var att Mike (min chef) kunde första fyra raderna av dikten utantill. Det är inte precis mitt gebit, jag klarar ju inte ens första stycket av Jabberwocky...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home