Monday, October 02, 2006

Snabbvisit till Sverige
Det här låter lite konstigt, men det ser ut som jag har en biljett för att åka hem till Sverige en snabbis. Tyvärr hinner jag inte träffa så många jag vill, tre dagar med jobb i Uppsala och sedan två dagar i Madrid på möte (jag är mycket spänd, det är "Arnes polare" som skall träffas och snacka optik) innan jag flänger tillbaka över Atlanten. Måndag kväll och onsdag kväll om sju resp nio dagar är inte fullbokade ännu. ;)

Då det inte är jag som betalar för resan så blev det ytterst knapert med kringtid. Det hade varit superkul att åka till Nice från Madrid.

Det är extremt struligt att få en resa betald av DOE (Department of Energy) som jag jobbar åt. Den här resan betalas av NFRC (National Fenestration Ratings Council), hoppas jag, det är Mike och Jim (chef för NFRC) som har dealat om detta.

Bergen
Jag var i bergen i helgen med en ny grupp människor, Cal Hiking And Outdoor Society (Chaos). Tyvärr så tog det för lång tid innan jag insåg hur jag fick min nya kamera att låta bli att ladda upp blixten varje gång jag slog på den så mina uppladdningsbara batterier tog snabbt slut.

Det var fint, de lövträd som växte där började skifta in i varmt orangea färger. Stället vi var vid låg nära där jag och Samuel var fjärde Juli, fast ännu längre bort från Berkeley. Det blev bad i hot springs även denna gång.

Har tappat språket?
Jag blev förvirrad när jag skulle skriva "Eriks och Thereses bröllop". Aha! I talspråk så slänger man inte på något extra s eftersom Therese låter som det slutar på s. Men i skriftspråk? Jag slängde givetvis på ett s eftersom det ser festligare ut, men hur skall man göra?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home