Thursday, September 14, 2006

Skallben
En galen astrofysiker på labbet är involverad i ett sidoprojekt som handlar om att fotografera hjärnan vid IR-våglängder. Han har varit på Mike och mig om att mäta transmittans på ben (och kött) vid de aktuella våglängderna. Idag fick vi en bit skalle. Jag blev lite förvånad över hur tjockt skallbenet var, men inte lika förvånad över att det inte gick att få något ljus genom ett så tjockt prov.

Så här festliga övningar engagerade både mig och Mike så när vi gick tillbaka till Carls (han heter Carl, det har inget att göra med att jag också heter Carl!) kontor för att berätta det tråkiga nyheterna så fick vi inte bara se hur han organiserade sitt kontor. Onej, vi fick även se hela den skalle som provbiten kom ifrån!

Detta får mig att undra vad mer han har under skrivbordet, det har ju varit på tal om att vi skall mäta på kött också...

1 Comments:

At 4:10 AM, Blogger Calle said...

Varifrån kommer alla dessa galningar som heter Carl?
;-)

 

Post a Comment

<< Home