Sunday, September 10, 2006

Surfing!
Lördag och söndag förmiddag spenderades i Pacifico (San Franciscos sydvästra utkanter) i Stilla Havets

salta vatten. Men också lite Stilla havet! Två dagar med tre dagars surfing per dag var en ganska lagom introduktion.

Bra grejer med surfing: Superkul att åka på vågorna! Jag lyckades få till ett åk på slutet där jag lyckades följa med vågen, undvika andra surfare etc. Annars var det mycket bara försöka åka rakt fram.

Spännande att sitta och vänta och hoppas på att nästa våg blir bra, kan sitta och prata med sina kompisar. Det går att göra även om det regnar, man är ju ändå blöt hela tiden.

Nackdelar: Mycket svårt att tajma vågerna, svårt att komma upp på brädan. Att lägga kroppen i blöt, i saltvatten, ganska korkat. Utrustningen får inte plats i en ryggsäck. Allt blir blött och sandigt
(smidigt att hyra utrustning).

Så slutsatsen blir, gärna igen, men inte mer än en dag per helg.

Annat
Jag var in till SF och provade deras klättergym, det var lika bra som det i Berkeley (samma kedja, så jag klättrar där på mitt medlemskap!). Sen såg jag en film som jag tycker var ganska bizarrt att jag tyckte var bra, Sisterhood of the travleing pants, men sån är jag :). En film som jag inte blir förvånad om jag gillar är The Fountain, undrar om den går här någonstans...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home