Tuesday, January 30, 2007

Klättring i Red Rock

Fantastisk långhelg precis utanför Las Vegas. Klättrade hela fredag, lite på lördag, hela söndag och halva måndag.

Fingertopparna är mycket ömma efter allt krimpande på sandsten, men det var värt det. Jag skall försöka göra en sida med lite fler foton framöver.

Bilden ovan var definitivt en av de häftigare grejerna jag gjort, övehängande spricka, två knytnävsjammar och en fotjam för att komma upp! Från det till en jug, få upp en heelhook på hyllan och mantla upp. Totalt speedad trots att jag gjorde det på topprep :D. Att komma dit var inte helt trivialt, handjammar upp i en spricka i taket och små lister för fötterna...

Andra dagen spenderades letandes efter rätt vägg i öken och canyons.

Vädret var fantastiskt. Sitta i t-shirt i solen och ha det mysigt var idealt, tyvärr var luften mycket kall och i skuggan var det ner mot 5 grader även mitt på dagen.

Enda skadan var att jag tappade mina militärglasögon i backen, men lite silvertejp räddade det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home