Friday, November 03, 2006

Löneförlängning
Jag pressade min hövding om det fanns något hopp om att fortsätta jobba efter nyår, förmodligen kommer ett besked nästa vecka. Lite jobbigt att tänka på nu när man börjat tänka på det. Jag jobbar på som om att jag får stanna.

Löneförhöjning!
Nytt år och ny budget betyder ny lön. Jag vet inte hur det gick till, men någon tyckte att 4.6% var lagom ökning. Medel bland grupp 1 (forskare och ingenjörer) var 3%. Ingen aning vad medel bland post docs är (jag antar 4.6%, när jag anställdes sades det att lön var schablon). Jag tjänar således fortfarande mer pengar än jag gör av med, men planerar inte flytta eller köpa en korvett inom kort.

Dokumentet som precis anlände påminner mig även om min job code (148.1) samt min titel: "Energy/Env Policy An Post Doc". Jag har för mig att An:et stod för Analyst. Mycket festligt, jag (och inte så många andra antar jag) har ingen aning om vad som förväntas från det jobbet. Bilmekaniker, kock, pilot, lätta jobb att förstå (ej att utföra!!!), Energy/Env Policy Analyst Post Doc, svårt att förstå (så jag gör lite som jag vill). Jag minns aldrig att det fanns att välja på när man gjorde karriärfunderingar i högstadiet/gymnasiet...

Reseräkningarna från Sverige/Madrid-resan verkar krångligare än att komma iväg.

Yosemite igen
Denna pratiga post var mest för att jag inte kommer kunna prata något i helgen. Det bär av till Yosemite valley igen. Denna gång är det bara jag och Vlad som skall ut (Vlad = en av de duktiga klättrarna som omnämndes i förra helgens post). Planen är att komma tillbaka söndag kväll. Vädret ser inte lika fantastiskt ut som förra helgen, low 20 high 50 på dygnet (-5 till +10 ungefär). Att det regnar/snöar idag fredag är inget problem, klippor torkar fantastiskt fort när det är lite vind på.

Jag håller på och försöker adoptera Vlad som min nya klätterpartner. Den kille han brukar klättra med skall börja jobba som forskarassistent i Lund så jag ser en lucka. Han är fantastiskt mycket mer erfaren än jag på utomhusklättring, men vi var ganska jämna i gymmet (han bättre på vissa saker, jag längre på andra). Att få någon sådan att klättra med regelbundet är fantastiskt mycket värt för mig ohc jag håller tummarna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home