Thursday, November 30, 2006

Inte en dag för tidigt
Jag fick mejl från killen som ordnar med visumpappren om att han hade en ny DS-2019 åt mig. Det kan bara tolkas som att jag fått förlängd anställning i ytterligare ett år. Vi får se om cheferna bryr sig om att bekräfta detta eller om de fortsätter låta mig vara i fred och pilla med det jag tycker är rätt.

Fortsatt anställning kommer inte som något överaskning och jag hann inte på allvar börja klura ut vad som skulle hända om jag var tvungen att sluta. Att kräva besked känns svårt då man bara vill ha positivt besked.

För er som undrar vad en Energy/Env Policy An Post Doc har för arbetssysslor kan jag avslöja att jag igår eftermiddag lämnade kontoret kl 14 för att gå en promenad på stan i jakt på en ny processorfläkt till min jobbdator (som jag stängde av på grund av fläkttrassel). Det är lite kyligt men solen låg på och det var så höstigt som det blir här. Sånt gör jag dock inte varje eftermiddag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home