Tuesday, November 14, 2006

Surffantom?
Jag var ute och surfade i söndags. Mycket svårare utan instruktör. Noll åk, men några rätt ok försök och mycket roligt att försöka. Lite som spelberoende; "Nästa våg kanske blir vinst".

Dessutom är jag i princip surfare nu när jag köpte ett par badshorts av något hippt (?) märke samt ... våtdräktsskor! Haha, min första surfpryl. Stället där vi hyrde brädor och våtdräkt hyrde inte ut skor så jag köpte ett par.

Ny idol?
Jag vill inte säga att Steven Wright är min nya humoridol, men såg honom på TV och tyckte det var fantastiskt bra. Helt utan inlevelse (ganska tvärt om mot Eddie Izzard, som fortfarande är min största humoridol) levererar han oneliner på oneliner.

I washed a sock. Then I put it in the dryer. When I took it out, it was gone.

I was in the first submarine. Instead of a periscope, they had a kaleidoscope.
"We're surrounded."

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?

In my house there's this light switch that doesn't do anything. Every so often
I would flick it on and off just to check. Yesterday, I got a call from a
woman in Madagascar. She said, "Cut it out."

etc etc.

Julafton igår
Igår kom paket både från Newegg och Amazon, nytt grafikkort och en trådlös router installerades utan att krångla, jag fick även hem ett nytt headset, så mitt gamla skall tas till jobbet så jag kan sitta och skypea till Sverige på arbetstid ;). Mest glad är jag ändå över att jag köpte vattenfilter från Amazon, då jag var tvungen att komma över $25 så slängde jag in några böcker också. Bl.a. Neil Gaimans "Fragile Things - short fictions and wonders" som hade ett mycket fint omslag (translucent papper).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home