Tuesday, August 09, 2005

F-cking dj-vla svenskar Everywere!

Det finns fler svenskar i Berkeley än jag är redo att acceptera. Senast igår visade det sig att hövdingen på social security var svenskättling som varit i Trosa i somras. I lördags visades en av lägenheterna i huset där jag bor för två svenskor.

Missförstå mig inte, det är inget fel på svenskar, men vad gör de (och jag!!!) här när de skall vara i Sverige och äta kräftor? Personligen så upplever jag att det inte räcker att ha en stor logga från uppsala universitet på magen för att slippa bli frågad om vägen till olika mystiska platser.

Personnumret verkar vara löst

Det känns skönt att komma lite närmare ett civilt liv där man kan göra saker man vill.

Jobbet

Det är fortfarande ganska rörigt, men jag försöker adoptera en annan forskare som chef så att jag får lite riktning och resultat. Vi får se hur det går, det finns fortfarande gott om tid att sitta och skriva smörja här.

Busschaufförer

En yrkeskår verkar vara förenad över hela världen. Den egensinnigaste killen här sitter och pumpar gaspedalen med ca 1 Hz frekvens vilket leder till en härlig ryckig färd.

Bilder

Jag skall försöka publicera lite bilder från min vardag. Just nu är det mulet här på mornarna. San Fransisco verkar haft dimma sen i söndags så jag väntar nog med att besöka den delen av världen tills vädret är garanterat fint.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home