Monday, September 26, 2005

Danger: Potential for being LOCKED-IN when working inside.
Första gången jag klev in i Building 2 där jag jobbar såg jag skylten med ovanstående text. Idag känns det som det är första gången som det är fara för att det skall inträffa. Inte för att jag har mycket att göra, utan för att grinden jag lämnar området genom är avstängd pågrund av en gasläcka. Ett utrop i högtalarna varnade oss om detta, men jag har inte hört meddelandet om att allt är lungt igen. Så om jag inte vågar ta vägen ut genom någon av de två andra grindarna så kanske jag blir fast här. Hmm, bussarna går nog från vanliga stället ändå. Återigen ett hot som kanske inte kräver så stor varningstext som den får här.

På tal om varningstext har jag en favoritanekdot. Vid ett besök till restaurangen så snubblade en kollega på en av skyltarna som varnar för nytvättat golv. Omedelbart insåg vi behovet för en skylt som varnar för en skylt som man kan snubbla på.

Bilar, bilar, öl+vin+mat
Helgen var full av bilar. I lördags åkte Jan och Agneta upp till Calistoga i Napa på en Car show with beer, wine, and chili tasting. För $25 fick jag titta på fina bilar och dricka fritt med öl och vin och chili (och lyssna på livemusik). Jag har ju svårt att hantera sånt så det blev en sovande Jacob i baksätet på bilen på hemvägen. Bilarna var fina och jag misstänker att den dag jag får alldeles för mycket leksakspengar så blir det till att köpa en hyfsat modern (yngre än vad jag är) Corvette.

Lokala bilar
I söndags var det festivalen
How Berkeley Can You Be? och en av parkerna tokfylldes av hippies och människor utlädda till hippies och hippies utan kläder. Återväxten inom hippiekretsar verkar begränsad så de flesta ser lite äldre ut än en ungdom som jag.

Bilarna som paraderades här var mer tanke och hjärta än hantverkskunnande. Exempel:
Pennbilen: Limma på några tusen pennor i vackra mönster på din bil. Fyll baksätet med pennor. Knasigt och bevisligen görbart.
Fjärilsbaggen: Tjusigt färggrann folkabagge med fjärilsvingar fastsvetsade baktill och gigantiska antenner på motorhuven.
MadMax: Kanoner, metalspikar och annat futuristiskt metallskrot i stora mängder.
Fisken: Gigantisk plåtkonstruktion förvandlar din bil till en fisk. Tänk dig för innan du åker under en bro.

Man kanske häpnar över vad folk hittar på, men då och då ser man vissa av dessa kreationer glida runt på stan! Jag skall försöka lägga upp lite bilbilder om det är någon jag tycker föreställer något.

Sista veckan innan årets arbete skall vara klart. Det går sådär.

Uppdatering:
Det gick bra att åka hem, men bussen kom in genom den stängda porten och åkte ut genom den öppna, så jag vet inte vad jag ska tro...

Jag ser bilder på bilar när jag klickar
http://www.flickr.com/photos/48591014@N00/sets/1023800/
Säg till om det inte funkar för er.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home