Sunday, September 18, 2005

Inspiration
Jag läser faktiskt Neil Gaiman's Adventures in the Dream Trade för tillfället. Det är en bok som samlar 1. Introduktioner han skrivit 2. Låttexter till ett mysko band han skrivit 3. Utdrag från de bloggar han skrev i samband med att American Gods blev klar och skulle publiceras/lanseras etc. Mitt liv är inte riktigt samma som hans så det är svårt att sno rakt av, speciellt efter som jag inte åker på turnéer och signerar exemplar av mina okända artiklar (hmm, fick någon tag på psykologtidningen?). Men det vanligaste tricket han kör är att han skrivit en lång spännande utläggning (gärna 2000 ord) och att detta försvann när han klickade submit. När han är på turné så är han ofta utsliten av att åka mellan en stad och en annan utan att orka skriva något så han skriver det istället.

Nåväl, summa sumarum tycker jag det är trevligare att läsa hans blog utskrivet istället för på datorn. Så om du tycker min blog är tråkig så kan du alltid skriva ut hans och läsa istället. Borde fixa biffen dubbelt upp.

Tebaks från bergen
Strax efter 23 lokal tid är jag nyduschad och har ölen i hand. Huvudvärk större delen av lördagen, men månuppgången och söndagen gick bättre. Bilder kommer förhoppningsvis inom kort. Inga bilder ännu, tog hand om mejlen så gott jag kunde måste sova nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home