Monday, September 12, 2005

Piratpratardagen: 19 september
En märklig företelse som jag inbillar mig äldre än FSM, men ändå starkt kopplad till den religonen, är den uppkommande "Talk like a pirate day - 19th Septebmer". (Även SvD täcker nu FSM, med en bättre journalistik än min).

All viktig information finns på:
http://www.talklikeapirateday.com/
Tips för ovana pirater:
http://www.talklikeapirate.com/howto.html

San Fransisco
I lördags bar det så äntligen av in till SF. En dags bilsightseeing och promenader med Erika, Mathias och Thea som bor där (men om även har teknologförflutet från Uppsala). Och vilken dag! Solen sken och dimman var på semester på Hawaii eller nått. Klar utsikt tillbaka hem till Berkeley och ut över stilla havet.

Men från början. Jag åkte spännande tunnelbana och det gick bra (till skillnad från att ringa riks vilket inte görs med nolla först i numret utan etta innan riktnumret! :). När jag kom upp ur jorden i SF så möttes jag av stora skyskrapor med gigantiska glasfasader. Storstad. Inte Berkeley. Men det funkar det också. Stora trottoarer, artiga männsikor. Fyrkantingt, många bussar, kartor överallt.

Det många känner till om SF är sant, branta backar, spårvagnar. Men det är också extremt uppdelat. Ett område kan vara helt väsensskilt från grannområdet trots att det det bara ligger några kvarter bort. Japan quarters t.ex. där det säljs bonzaier och gatuskyltarna har gatunamnet med två alfabet.

Inloggningsknas
Jag försökte blogga hemifrån i helgen, men lyckades inte logga in. Som tur är så har min jobbdator kommit ihåg min användare och mitt lösenord. Upphör bloggen plötsligt så är jag förmodligen inte död utan kan bara inte logga in. Jag kom förmodligen inte ihåg användaren för när jag bad om hemmejlat lösen till den jag tror jag har så bidde det inget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home