Thursday, September 22, 2005

Jobbeskrivning - Persiennmannen
Persiennforskare är bara en titel jag har börjat åberopa. Dagens nya titel: Persiennmannen.
De som gillar Killinggänget känner till "Kaminmannen". Jag visslar nu (lite lagom falskt) hans favoritmelodi och tittar på mina färska persiennbilder:


Resultaten är färglada och det ser ut vad jag väntar mig (eller snarare som jag borde väntat mig, jag fattade först fel, men har nu klurat ut varför jag först inte förstod och är därför nu mycket glad). Det fina i kråksången är att med några sådanahär bilder så kan vi motivera några av visas av våra årskrav (och året tar slut sista september, detta är inte som att veckan tar slut på lördag här utan årsslutet är LBNL-specifikt).

Är siffrorna korrekta undrar luttrade forskare säkert? Målet med färggranna bilder är att dölja att man inte vet riktigt vad siffrorna skall vara. Så jag vet vi inte om de stämmer och problemet att jämföra sådanahär resultat verkar mycket svårare än att få fram sifforna!

Till er TDBare som hjälper mig att lösa ekvasionssystem (Henrik B, Paul, Per och Jonas) så måste jag avslöja att detta är helt oberoende av det problem ni jobbar på. Ni kanske har noterat att två av axlarna i bilden går från 0..90 och 0..360, har ni några tips om 3D ritfunktioner i MATLAB för att smäcka upp mina surfs i något runt polärt 3D koordinatsystem istället så är jag intresserad. Det finns en som gör detta, men jag har inte fått tag på filerna därifrån.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home