Monday, August 22, 2005

Helgnöjen
Trots den nya datorn så tillbringade jag stora delar av helgen utanför hemmets lugna vrå. Fredag kväll så var det premiär på klättergymmet i Berkeley, Berkeley Ironworks
. Det gick bra, men uthålligheten har inte hållits på plats tack vara boulderingen och efter några timmar så ville inte fingrarna hålla i något alls. Öl och burgare gick att få tag på efter klättringen.

Lördag är tvättdagen, jag har inte överdrivet med t-shirts och kalsonger så jag kör på min gamla taktik att tvätta en maskin i veckan. På kvällen bar det av till Mt. Tamalpais för att titta på när fullmånen steg upp över horisonten. Stort jippo med ca 40 personer från LBL och totalt 95 i den guidade turen (dock gratis, jag betalade $3 i transportkostnader). Mycket trevlig tur.

Söndag gick lugnare till. Datorn fick lite kärlek men på kvällen var det dags för utomhusfilm igen. Mycket charmig (men blåsig) plats nere i Berkeleys hamn. Lite dimmigt, men man skymtade Golden Gate när solen gick ner. Filmen var dock tyngre, Hotel Rwanda var nominerad för tre oscars men fick ingen. Handlingen kretsar kring en man som räddar ett tusental människor undan folkmordet. För mig är det omöjligt att riktigt förstå hur det funkar, men filmen är mycket bra och det är inte mycket hollywoodskt förskönande.

Nästa helg blir förhoppningsvis min första i Yosemite, vi får se om jag lyckas tränga mig in i ett gäng.

Inte mycket att klaga på med andra ord, jag tänker dock på er då och då med saknad. Skönt att det finns enkla sätt att kommunicera på. :)

1 Comments:

At 11:39 PM, Blogger Ärïk said...

Hej Jacobi,

Jag tänker förstås på dig med saknas också! Blev glad över att läsa om eventuella distansspel. Kanske skulle en bloodbowlliga vara på plats?

Kramar

 

Post a Comment

<< Home