Thursday, June 29, 2006

Forskare utan klädkänsla?
Från dagens Today at Berkeley Lab så insinueras det att labbpersonalen inte vet riktigt hur man skall klä sig: "...staff should wear lightweight, light-colored, loose clothing that allows air to move over the skin's surface...".
Kanske är bäst att jag åker hem och byter byxor från mina svarta jeans?


Som läsare av slashdot's artiklar om Your rights online så borde jag veta bättre än offentligt kritisera min arbetsgivare, men klädrådet kom efter ett massmejl på 2000 ord om att det är viktigt att lämna in tidrapporten i tid så måttet var tyvärr rågat. Jag har sedan i tisdags försökt acceptera det extra arbete som krävs för att få publicera en artikel. Det går ganska bra, men jag är inte imponerad.

Tänk om Ingrid Ringgård hade jobbat med att hitta på saker man skulle göra istället för att göra de saker man skulle göra (eller i värsta fall be om en signatur när hon behövde en)? Så känns det ibland här, specialavdelningar som inte löser ens problem utan skapar processer som man skall följa för att det skall se ut som om de är effektiva (t.ex. rapporteringsavdelningen som skall arkivera alla artiklar).


Låter det som om någon behöver semester? Imorgon bär det av! :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home