Monday, June 19, 2006

"Slut på elektroniska biljetter"
Jag är tillbaka med livet i behåll från Shasta och utförligare inlägg om detta kommer inom kort.
Idag kom mina flygbiljetter (jag kommer till Sverige i sommar), transporterade med FedEx. Detta låter kanske konstigt. Kanske exrta konstigt med tanke på att under hela den webbaserade bokningen, samt två bekräftelser avslöjade att det var elektroniska biljetter jag köpt.
Men ett tredje mejl kom med information att allt inte stod rätt till utan att jag var tvungen att ringa. Sagt och gjort. Felet, vilket förmodligen aldrig kommer skrivas på papper var tydligen att det var slut på elektroniska biljetter.
Jag tolkar det hela, inte som galenskap, utan som positivt! Flygbolagen säljer bara ett visst antal pappersbiljetter, men nu börjar folk boka elektroniskt till den grad att kvoten pappersbiljetter är för stor. Folk vill inte användea papper om de slipper.
All administration måste svara på detta och allt blir lättare för alla. En typisk situation där "Alla tjänar på det".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home