Wednesday, November 11, 2009

Nytt samma jobb inom 3 veckor
Varje år vid den här tiden går jag och väntar på att jag skall få ett nytt jobb där jag gör samma sak som tidigare. I år har det varit extra spännande då jobbet faktiskt utlystes och jag blev tvungen att skicka in ett CV. Men som extra krydda till vardagen så slog min hyresvärd på stort och, helt lagligt, sade upp mitt hyreskontrakt och erbjöd mig ett nytt där jag är tvungen att binda mig i 6 månader (istället för att få månad till månad från slutet på Januari). Nu visade det sig att det var lite av en rövare och jag lyckades fixa så att jag faktiskt inte behöver binda mig imorgon utan kan vänta tills mitten på december med att binda mig. Innan jag skrev på ville jag kolla med personalavdelningen när de tror de skall vara klara med jobbtillsättningen och de svarade inom tre veckor så förhoppningsvis går det enligt planerna och jag kan börja planera Sverige vistelse och sånt. Det ser ut som jag kommer efter nyår, eller kanske så sent som i slutet på januari, i år.

2 Comments:

At 1:07 AM, Blogger Calle said...

Vardagsspänning. Kan vara kittlande, eller bara onödig och jobbig. Jag hoppas både jobb och bostad löser sig finfint!

 
At 6:39 AM, Blogger Jacob said...

Tack Calle, det ser ljust ut på båda fronterna.

 

Post a Comment

<< Home