Thursday, August 11, 2005

Persienner (venetian blinds)
Min främsta arbetsuppgift nu går ut på att rita persienner i en datormodell som vi tänker använda för att se var ljuset som träffar persiennen tar vägen. Det är kul när det går bra, men jag önskar att jag var bättre på LISP-programmering då det är scheme med lite CAD-tillägg som jag använder för att bygga upp mina persienner.

Vi pratar en del om experimentella projekt också. Allt är stressigt för stackars Mike, vi är schemalagda att byta lokaler (av någon outgrundlig anledning som ingen här uppskattar, min utrustning är ganska mobil, men Jannes kan bli mer förödande att få igång efter en flytt). Gissningar på när detta sker är inte innan oktober men förmodligen före nyår.

Logotypen
Den gula lemuren är inte jag som ritat, utan Paul, tack Paul. Dock var Pauls lemur svart/vit (vilket är mer naturligt än gulblå) vilket jag inte tyckte passade på sidans blå bakgrund så jag färgade om den (utan att bli riktigt nöjd).

Klättringen
Fortfarande ingen repklättring. Bouldrar på och blir sakta starkare, rädd om fingrarna och för höga höjder.

Dator
Hemdator beställd. Ganska nöjd. Prestanda (för oss som bryr oss om sånt) kommer när den är igång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home