Wednesday, November 23, 2005

Förkylt men bra ändå
Igår kuggade jag uppkörningen för californiskt körkort, nytt försök måndag 5 december. Till råga på allt bröt en förkylning ut igår. Jag har försökt hinna klart med lite för många saker innan Henrik kommer på besök imorgon, ett besök som varar tills jag åker till NY nästa vecka.

Detta låter ju som det är deprimerande (förutom det där med semestrarna då), men eftersom jag ligger på konstant plus på känsloskalan så måste det ju finnas något ljus i tunneln. Och det gör det. Hövdingen erkände precis att han återigen klippt i kvitton, sålt knark till barn och pantsatt sin moster för att jag skall få jobba som post doc i ett år från nyår. Ja, iallafall det där med fortsatt jobb är sant. Hurra!

1 Comments:

At 9:45 AM, Blogger Erika said...

Kul med fortsatt jobb!!!
Här på andra sidan bukten får man också förkylningar... Det är blä!!
Det finns dock en liten Thea här som ofta pratar om Jacob så du får ta och pallra dig hit en sväng igen.. eller bjuda in oss till Berkeley...

/Erika

 

Post a Comment

<< Home