Friday, October 14, 2005

Helt slut
Idag var det "Berkeley Lab Runaround". En tre kilometer kort löprunda på det välkuperade labområdet. Jag är helt knäckt, att inte hålla på med någon som helst konditionsträning har försett mig med en beklämmande kondition. Även om jag kan skylla på slarvig manövrering i startfållan (alla som sprungit rektorsrundan vet att man tjänar många sekunder på att slippa springa om alla joggare) så vet jag att det inte gick undan och att uthålligheten är uslig. Det ser inte bättre ut än att man får suga tag i problemet och börja jogga här i kullarna, för nån innebandy lär det inte bli.

Jobbet
Jag jobbar på och försöker just nu reda ut vad några programmerare tror att de gör, inte för att de verkar bry sig. Jag får lära mig en massa iallafall så det är inte helt bortkastat och programmerarna vet ju vilka rapporter som jag skall läsa för att kunna tyda vad de gör, så det är ganska enkelt, men lite frustrerande.

Jag avslutar med kanske den största teasern/cliffhangern på länge:
Nästa vecka tror budgetkillen att siffrorna som avgör min framtida verksamhet här på labbet skall vara dechiffrerade. Jag räknar kallt med att få reda på svaret innan nyår och kommer att posta resultatet här vid tillfälle (ni får, men behöver inte, mejla och fråga om resultatet).

1 Comments:

At 1:59 AM, Blogger Ärïk said...

Funkar ett amerikanskt körkort i sverige, sen när du kommer hem igen?

 

Post a Comment

<< Home