Wednesday, October 26, 2005

Regn
Idag fick jag lov att använda paraply för första gången sedan jag kom till USA 21 juli. Känns lite ovant. Det skall bli spännande att se om det fortsätter att regna i några månader nu.
Festlig effekt är att allt lär bli grönt nu under vintern när det regnar.

Körskola
Jag skall försöka ta mig i kragen och gå till lokala trafiksäkerhetsverket och göra körkortsprov. Först teoretiskt och sedan uppkörning, precis som hemma. Skillnaden är att på teoribokens inledningssida så försöker Arnold poängtera vikten av defensiv körning. Tyvärr kan jag inte hans filmer, men det jag minns från Terminator-serien är väl knappast defensivt (köra in en bil i en polisstation, köra ut en motorcykel från tredje våningen för att krocka en helikopter, etc.). Uppdatering om detta kommer.

Datordelar
Igår stog ett nytt kraftaggregat och väntade på trappen när jag kom hem. Gamla aggregatet var ganska högljutt och nu med det nya så hör jag plötsligt alla andra delar. Nåväl, skönt att ha börjat sin samling med reservdatordelar. :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home