Thursday, October 27, 2005

Roliga saker
Jag glömde berätta om allt kul som hände när Arne (min handledare från Uppsala) var här.
Pubmat varje kväll. En rejäl inventering av lokala pubar, mycket bra.
San Fransisco på turisters vis. Åka spårvagn, titta på den branta slingriga Lombard street, dricka öl vid Fisherman's wharf, titta på sjölejon, besöka china town och äta mat i Italienska kvarteren.
Vinprovning i Napa. Första stoppet var Opus One där ett glas rödvin från 2002 kostade $25. Vi delade ett glas. Sen blev det picknic och billigare viner (jag tycker gratis är lagom).

Frustrationen
Jag försökte ta körkort igår. Det gick inte för jag har fel namn. Nu är jag i ett administrationsträsk och för varje ny person jag pratar med så är jag nervös att de skall skicka in specialpoliserna och döda mig, eller inte, men så här i efterhand hade det varit lättare (ca 8 timmar extra admin tror jag är en konservativ gissning på vad jag lagt ner) om jag inte brytt mig om att jag heter Jacob och bara skrivit av Carl som står först i passet.

2 Comments:

At 10:17 AM, Blogger Erika said...

tro mig... det hade varit enklare.

Sigrid E

 
At 2:24 PM, Blogger Mathias said...

Japp.

/Göran M

 

Post a Comment

<< Home