Thursday, October 20, 2005

Framtiden
Första budet på min framtid här är att det just nu finns pengar i budgeten för att uppgradera mig till Post Doc vid nyår och då blir jag kvar minst ett år till. Detta är dock långt ifrån klart då budgeten inte är helt säker. Följande osäkerheter väger in:
1. Det finns två budgetar (en från senaten och en från representanthuset tror jag, men jag vet inte vad det betyder) som måste jämkas ihop. Vi använder dock lägsta möjliga siffra så detta är egentligen inget negativt.
2. Budgeten fastslogs innan Katrina-eländet. Bush har lovat $80 miljarder för att reparera upp New Orleans med omnejd. Detta kan leda till det ovanliga att vår budget ändras under innevarande budgetår.
3. Katrina påverkade USAs produktions- och förädlingsmöjligheter av olja och naturgas vilket sätter ett högre tryck på energibesparing, vilket är precis det vi jobbar med. Själv så tycker jag det är larv att tro att man kan trycka in en massa pengar plötsligt och tro att allt blir bra kortsiktigt, så jag tror att detta är en liten lokal fantasi för att lätta upp mörkret.
Jag hoppas att det blir ett definitivt besked någon gång framöver.

Framtiden
Vintern är på väg. I lördags natt så regnade det i Berkeley för första gången sedan jag kom hit. Det ryktas att det blir lite mer regn runt november-januari, det kommer krävas lite anpassning att följa väderleksrapporten. Och så måste jag köpa ett par skor också, sandaler kommer inte att funka (vandrarkängor är inget problem egentligen, men jag vill inte slita på dem till vardags :).

1 Comments:

At 9:30 AM, Blogger Jacob said...

Du menar att man får ta bort babybilder? Jag skall se om jag kan göra något åt detta.

 

Post a Comment

<< Home