Tuesday, December 06, 2005

Körkort!
Samma onde småpåve som kuggade mig sist lät mig slippa undan idag, trots misstag. Skäggigt körkort lär komma på posten som julklapp. Skönt att ha detta ur världen.

Prata om vädret
Vädret här är oförskämt bra i mina ögon och jag är lättbortskämd. New York utsatte mig för snö och kalla vindar vilket jag borde vara van vid efter 10 år i Uppsala, men jag gillade det inte. Här är det soligt och gräsmattorna börjar bli gröna på grund av regnet som har fallit, detta uppskattas rejält från min sida. Temperaturen toppar på 15 grader men det är kyligare på nätterna vilket påverkar mitt illa isolerade boende ganska negativt. Många filtar och lite morgongymnastik lättar upp detta, värmefläkt i badrummet används också, men elemenetet i sovrummet spar jag ett tag till. Datorn värmer inte lika bra som min gamla burk i Uppsala, detta är egentligen bra, men datorvärme är äkta värme.

1 Comments:

At 1:57 AM, Blogger Ärïk said...

Gäller ett amerikanskt körkort i Sverige?

 

Post a Comment

<< Home