Friday, November 25, 2005

Thanksgiving och San Fransisco
Jag försökte jobba på Thanksgiving och upptäckte att mitt passerkort fortfarande inte fungerade. Ganska irriterande. Men sen blev det bättre. Henrik dök upp och så for vi ner till Calles (Carl Johan från Trosa, ej Carl Öhrn (fd. Carlsson)) kompis Nuu i Castro Valley. Thanksgiving är helgen för massivt matintag. Jag åt kontinuerligt från 4 till 9 (ganska långsamt när det gick trögt) men fick i mig kalkon, skinka, sötpotatis, stuffing, sallader och jag vet inte vad... För säkerhets skull fick jag och Henrik med oss desert och en rejäl portion mat hem förutom samoanska t-skjortor...

Tourguide
Sen Jan tog med Arne på tour i SF så har jag tagit över hans turistrutt som provades på Pelle och idag utfördes med större säkerhet. Powell station, spårvagn, Lombard st, Fisherman's wharf, golden gate från håll, sjölejon, buskmannen, clam chowder in a bread bun, italian quarters, china town och sen hem.

Lombard street är en farlig gata för turisterna, se hur Henrik utför farliga manövrer för att få en bra bild:


Coit Tower på Telegraph hill är ett känt riktmärke, Calle är bara här tillfälligt:


Väl tillbaka i Berkeley så försökte vi komma till Indian Rock innan solen gick ner men vi kom inte riktigt i tid.


Geocaching
Henrik är GPS-fanatiker och har köpt 3 GPSer i USA (två med mig som bulvan) och geocaching är något som vi försökte hjälpa honom med i Berkeley, men mörkret vann när vi smög runt i Mortar rock park i jakt på en skatt. Skall bli intressant att se om det blir någon i Death Valley dit vi sticker imorgon. Om allt går väl i öknen och på motorvägarna så är jag tillbaka på onsdag för lite arbete innan jag sticker på en weekend i New York. Livet är härligt även om man är förkyld.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home