Tuesday, November 29, 2005

Öknen överlevd!
Jag och Henrik är helskinnade (men illaluktande) tillbaka från Death valley! Resan gick nästan helt utan problem. "Det var mer spännande körning än jag behövt", men i efterhand kan man se det som lite skojigt istället. ABSOLUT INGA personer var i fara!!!

Öknen var helt fantastisk, faktiskt. Det är svårt att beskriva. Mest sten, men ändå på olika sätt. Saltsjöarna såg mycket häftiga ut, speciellt från lite höjd. Mycket mer växter än jag föreställt mig trots att regnandet inte kommit igång riktigt ännu. Spännande djur finns också. Jag vill göra reklam för Chuckwallan, en ödla som genom att blåsa upp sig kan fastna i spricor väl utom räckhåll för fiender (som inte har spjut och punkterar dem), vi såg ingen Chuckwalla trots letande i mången spricka.

Tack vare Henrik har jag nu hittat mina drygt fem första geocashar ( www.geocashing.com ), jag var dock skurkaktig och snodde en CDsingel utan att lägga tillbaka något. Dock inte utan anledning: Radiomottagningen var dålig så vi behövde musik. Vi har nu lyssnat på samma 3 låtar under 3 dygn...

Jag skall försöka publicera bilder på någon lämplig plats, samt utförligare beskrivning av Death Valley. Det är Det blir bildvisning på Tripple Rock i Berkeley om två timmar för de som vill komma :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home