Tuesday, May 16, 2006

Miljömedvetenhet
Inspirerad av en av The Onions kolumnister (länken är färskvara) så kan jag glatt proklamera att när jag nu laddar skrivaren så använder jag Boise Aspen 100, "100% recycled paper for premium performance, every time". Det är svårt att få reda på vilka kemikalier som används för att separera gammalt bläck, blyerts, etc från det återvunna papperet. Men eftersom Boises slogan är "Beyond What's Expected" så måste det vara minst noll onda kemikalier, kanske ännu färre.

Solen skiner och jag försöker bli bra på att cykla. I söndags gjorde jag en tur till Redwood park som ligger en bit söder ut på krönet ovanför Berkeley/Oakland. Det var mycket jobbigt och precis som sist jag försökte cykla än längre runda än den uppe i Tilden så erbjöd rundan på en riktig knäckare. När man är som längst hemmifrån, på knagliga stigar, då blir det skitbrant. Bara stanna och gå. Rundan finns i Google Earth-format för enkel cykling hemmifrån. Statistik enligt MotionBased (sajten jag använder för att få reda på något om mina GPS-data):
Längd: 37.93 miles
Tid: 3h48 minuter (varav 19 stillastående, jag stannade och kollade kartan ibland och ibland försökte hjälpa de som ingen karta hade, en vattenpaus innan jag lämnade Redwood Park).
Temperatur (°F): 71.3°F avg. 75.9°F high (Vet ej om detta kommer från GPSen.)
Kumulativ stigning: 4339 fot
Snitthastighet: 10.8 mph (moving)
Maxhastighet: Listat som 47 mph men GPSen spikar väl häftigt, kom inte över 30 mph på denna rundan (jag har en kortare runda med grym utförsbacke där jag försöker komma upp i 40 mph).
Jacobs allmäntillstånd: Begränsat, trippelostburgare och mocha shake sedan soffan i några timmar.

Snart är jag redo att försöka cykla till jobbet, men det börjar bli varmt... Undanflykter undanflykter.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home