Tuesday, May 30, 2006

Kinetic Sculpture Race

Memeorial Day weekend är en av de typiska amerikanska långhelgerna. Den firades av mig uppe i Eureka, långt uppe i norra Kalifornien, som depåpersonal i årets Kinetic Sculpture Race. Howdy på LBL har byggt en imponerande farkost som nu deltagit åtta år. Farkosten skall vara konstruerad så att den kan färdas på asfalt, grus, sand, lera och i vatten. Tyvärr är Howdys skulpture lite för tung för att gå bra på asfalt, men vatten och mycket brant sand var inga problem.

Det var mycket meckande under resans gång, större sammanbrott och bättre lagningar än vad jag förväntat mig. Bland annat så gick två hjul sönder (som tur var hade vi ett reservhjul, fast två hade ju varit bättre). Det behövdes inga svetsjobb under resans gång så Howdy var nöjd att han lämnat svetsen hemma i år.

Alla mina bilder finns på nätet och jag hoppas att de andra tjommarna lägger upp grejer med högre kvalitet i närheten.

Det har dock blivit väldigt lite sömn, speciellt natten innan start och efter målgång. Eureka är en bit att köra härifrån... Skönt att vara tillbaka på jobbet och vila upp sig lite.

Edit: Carlos bilder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home