Tuesday, October 31, 2006

Flygbiljett hem bokad
Jag har inte fått klartecken på om jag blir återanställd efter nyår, men jag köpte ändå en ToR som resulterar i att jag kommer vara på Arlanda 19/12 och 7/1.

I grova drag förväntar jag mig stanna i Uppsala några nätter för att hantera ambassadärenden, sedan åka ner och fira jul i Kalmar.
Någon gång innan nyår bär det av tillbaka till Uppsala för nyårsfirande/-festande. Sen kanske jag mäter lite på Ångström innan det är dags att jetlagga ut igen. Som vanligt hinner jag inte umgås med alla så mycket som jag vill, men sån är jag. Det blir kul det lilla jag får iallafall.

Vädret
Jag har det mycket bra som inte upplever snö som regnar bort. Istället kan jag genom ett soldis betrakta San Francisco på andra sidan bukten. Visst börjar det bli lite kyligare här när inte solen ligger på, kanske behöver jacka på morgonen snart. Det är skönt att ha både täcke och överkast när man sover.

Det verkar bli en tur tillbaka till Yosemite denna helg också. Vi får se om jag hinner ta några bilder eller om jag kommer ha fullt upp att försöka hänga med Vlad.

Jobbet
En fläkt har pajat i ett av mina instrument. Det är ganska spännande om jag skall lyckas hålla mig undan "Safety Lessons Learned", för tillfället installerade jag en gammal fläkt som låg på hyllan bredvid instrumentet.

Byråkratin att beställa en fläkt för $20 via nätet inkluderar inblandadet av minst 3 personer. Min chef måste godkänna det. Mary på avdelningen ser till att Mike har godkänt samt fyller i allt som jag inte kan fixa själv. Sedan går ärendet till Procurement på labnivå, som skall försöka upprepa mina klickningar på webbsidan och
se till att den levereras till rätt plats. Om man inte har dylika rutiner kan man förmodligen omöjligt dra in några nobelpris.

Min cykel
I söndags var jag ute och cyklade. Bakhjulet skevade ur sig och när jag gick till min cykelverkstad fick det domen "this wheel is done for" (det hade jag kanske också kunnat räkna ut med tanke på att en del ekrar var lösa/borta). Förhoppningsvis så är den redo för nya äventyr ikväll, men jag är lite orolig att de skall hitta andra grejer som är "done for".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home